Paastoernooi 2018

Woensdag 28 maart werd weer ons paastoernooi gehouden. Dit keer namen 17 leden deel aan dit toernooi . We begonnen met droog weer, maar halverwege de eerste partij werd een pauze ingelast i.v.m. een behoorlijke regenbui. Na circa 10 minuten werd de wedstrijd voortgezet, terwijl er nog enkele druppels vielen, maar allengs werd het droger. Er werd met veel enthousiasme gespeeld en kreten van geluk of pech waren niet van de lucht.

Omdat het droog werd is zonder pauze de 2 partij begonnen en werd hoofdzakelijk met droog weer afgewerkt. Alleen een partij waarbij het met één punt tegelijk omhoog ging werd in de regen afgesloten, nadat 45 minuten was gespeeld en nog geen eindstand was bereikt .

Vervolgens werd, gezien de weersomstandigheden besloten te gaan koffiedrinken en geen 3 partij meer te spelen. Onder het genot van een kopje koffie waren de spelers blij dat de 3 partij niet gespeeld werd gezien de neergutsende regen.

Ondertussen werd de stand opgemaakt en werden de prijzen uitgereikt, dit keer bestaande uit diverse bloembakjes.

De 1 prijs  was er voor  Teun Scholtens, waarlijk een goede prestatie. De 2 prijs was voor Berend Stegenman  en de 3 prijs voor Gesienus Habing.  De getrokken nummer 11 was voor Jan Veldhuizen en nummer 13 voor Jan van Lutterveld.

Er was ook nog een aanmoedigingsprijs voor degene die onderaan was geëindigd en deze prijs ging naar Jos Heitling, die hier dan ook erg blij mee was

Om ongeveer half vijf werd aan de paas(brood??) maaltijd begonnen. Er was soep, salades en inderdaad 4 of 5 verschillende broodsoorten met allerlei soorten beleg. Natuurlijk was er ook een eitje te verschalken. We vragen ons wel eens af hoe onze kantinemedewerkers Joop en Gerry dit altijd weer voor die lage prijs voor elkaar krijgen. Een groot compliment voor hen. Ook alle deelnemers aan deze maaltijd (32 personen) leden en donateur , hartelijk dank voor Uw komst want het was weer ouderwets gezellig met elkaar en dit verstevigd zeker de onderlinge band met elkaar.
                                                                                                                       gh