: zijn dit de auto's van de gemiddelde jeu de boulersde winnaars

ZUID-OOST-DRENTECUP SUCCESVOL AFGEROND.
De in de regio bekende Jeu de Boules wedstrijd, de Zuid Oost Drenthe Cup, werd vrijdagavond op de banen van de Jeu de Boules vereniging Hardenberg aan Sportpark de Boshoek afgerond.De eerste wedstrijd werd eveneens in Hardenberg gespeeld. Daarna volgden wedstrijden in de voorronden te Schoonebeek en Coevorden.Na de zomerstop werd er in poules verder gespeeld.De teams met de meeste punten in de witte poule, de iets mindere in de blauwe poule en de minst gelukkigen in de gele poule.De 28 deelnemende teams kwamen verder uit Noordscheschut en Emmen.De spelers met de hoogste resultaten werden geëerd met een enveloppe met inhoud. De winnaar van de witte poule mocht de wisselbeker in ontvangst nemen en deze behouden tot het volgend jaar. Mede door het mooie weer en de bijdrage van onze sponsor. DV/solutions, kunnen we spreken van een geslaagd toernooi.  Op de foto zien we van links naar rechts;Janet Elferink en Bert Jutstra, Erik Groote, Frieda Verbeek en Jan Schoemaker.  Dat deze sport voor een ieder is weggelegd blijkt wel uit de diversiteit van de voertuigen van de deelnemers.                                                      jh

Uitslag ZOD 2018

Gele poule

Blauwe poule

1 Janet Elfrink – Joh Boxum 7 winst + 46 2 Albert Heerkes – Gea Post 6,5 winst + 17 3 Rieks Kootstra – Johan Abee 6 winst + 32 4 Henk Smit – Yvone Smit 5 winst - 15 5 Rolf Bulten – Grietje Bakker 4,5 winst 0 6 Hans De Vries – Joop Steenbergen 4 winst + 8 7 Jan Lutterveld – Gesienus Habing 4 winst - 23 8 Janny Schoonewille – Roelie Schoonewille 3 winst – 20 9 Henk Bosma – Tini Prij 2,5 winst - 28 10 Jan Martens – Roelf Zandman 2, 5 winst - 20

Witte poule